Spotkajmy się w Curie

NASZ KANAŁ:

Certyfikaty

Licznik odwiedzin:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj696

Wyprawy, wycieczki, wyjazdy

wrz

II Rajd Rowerowy

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (05 października 2015)
PDFDrukujEmail

Drugi rajd rowerowy za nami. Tym razem poruszaliśmy się po naszym pięknym mieście i jego okolicach. Pierwszym punktem rajdu było przybicie piątki Kopernikowi przy Planetarium, co nam się udało bez zająknięcia, później było już tylko z górki. Kolejnym punktem do zaliczenia była Dolina Górnika oraz Żabie Doły. Malownicze jesienne obrazy towarzyszyły nam przez całą trasę, aż do Szybu Prezydent gdzie na samym jego szczycie zobaczyliśmy przepiękny zachód słońca. Lepiej nie można było podsumować tego aktywnego dnia.

Dzięki wszystkim obecnym za wspólną zabawę i mile spędzony czas. Pozdrawiam Anna Malcharczyk.

wrz

Wyjazd do Francji: Paryż i jego okolice 9 – 13 września 2015

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (23 września 2015)
PDFDrukujEmail

Z Chorzowa wyruszyliśmy w godzinach porannych, a w Paryżu zameldowaliśmy się  następnego dnia przed 9 rano. Zwiedzanie Paryża zaczęliśmy od słynnej katedry Notre-Dame znajdującej się na wyspie la Cité. Następnie udaliśmy się do Sainte Chapelle. Później nasza grupa powędrowała pod Pałac Sprawiedliwości, który był niegdyś siedzibą rodziny królewskiej, a obecnie pełni funkcje sądownicze. Później przeszliśmy do Panteonu, po drodze oglądając najstarszy zegar we Francji, na którym za sprawą Henryka Walezego znalazło się godło polsko-litewskie. W Panteonie zobaczyliśmy grób Marii Skłodowskiej-Curie i jej męża Piotra. Zwiedzając Panteon widzieliśmy miedzy innymi grób Woltera i Emila Zoli. Po Panteonie nadszedł czas na pałac Inwalidów i grób Napoleona. Kolejnym punktem naszego programu była dzielnica łacińska, w której zobaczyliśmy Pałac i ogrody Luksemburskie oraz Sorbonę, tam też mieliśmy czas na posiłek. Kolejną atrakcją było wejście na 2 piętro wieży Eiffla. Po upamiętnieniu pobytu na wieży zdjęciami, nadszedł czas na rejs statkiem po Sekwanie. Rejs trwał około godziny i w tym czasie mogliśmy podziwiać fasady zwiedzonych tego dnia zabytków. Po rejsie udaliśmy się na obiadokolację,  a następnie do hotelu.

cze

VII Rajd Szkoły

PDFDrukujEmail

W dniu 16.06.2015r. odbył się VII Rajd Szkoły. W rajdzie wzięło udział 22 wesołych uczniów oraz czworo absolwentów, też wesołych i dwoje opiekunów Pani Agnieszka i Pan Michał. Po punktualnym przybyciu wszystkich uczestników i „zapakowaniu” się do luksusowego autokaru wyruszyliśmy w podróż do Ustronia. Pogoda była piękna, a trasa tym razem wiodła z Ustronia Polany (434m n.p.m.) czerwonym szlakiem przez Polanę Stokłosica (830m n.p.m.) na Czantorię Wielką (995m n.p.m.). Następnie przeszliśmy czarnym szlakiem do Chaty na Čantoryje (950m n.p.m.), gdzie po trudach wspinaczki odpoczęliśmy. Po 45 minutowej przerwie wypoczęci i najedzeni ruszyliśmy w dalszą podróż. Dalej podążając czarnym szlakiem pokonaliśmy szczyt Poniwiec (810m n.p.m.), a następnie po krótkim podejściu doszliśmy na Cznatorię Małą (866m np.m.). Teraz zaczęła się „ciężka i mozolna” podróż żółtym szlakiem w dół do mety rajdu czyli Ustronia Zdrój (345m n.p.m.).W sumie pieszo pokonaliśmy ponad 11 kilometrów. Następnie zwiedzaliśmy miasto i około godziny 16.30 w dobrych nastrojach wsiedliśmy do autokaru, po czym pojechaliśmy z powrotem do Chorzowa. Z niecierpliwością czekamy na kolejny rajdUśmiech

cze

I Rajd Rowerowy

PDFDrukujEmail

Pierwszy Rajd Rowerowy za nami, ponad 25 kilometrów po  asfalcie, piasku, kamieniach, trawie i żwirze. To wszystko sprawiło, że wróciliśmy do domu uśmiechnięci, chodź lekko zmęczeni.

kwi

Szkolna wycieczka do Anglii i Szkocji

PDFDrukujEmail

W dniach od 21 marca do 28 marca odbyła się szkolna wycieczka do Anglii i Szkocji.  Podczas wyjazdu 29 uczniów i uczennic naszej szkoły oraz 12 gimnazjalistek z Gimnazjum nr 2 wraz z opiekunami, miało okazję zwiedzić takie miejsca jak Canterbury, Oxford, Stratford Upon Avon, Edynburg, Stirling, Fort William, Glasgow i Londyn.