Spotkajmy się w Curie

NASZ KANAŁ:

Certyfikaty

Licznik odwiedzin:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj742

Wyprawy, wycieczki, wyjazdy

wrz

Wycieczka do Palmiarni

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (26 września 2016)
PDFDrukujEmail

Dnia 21 września klasa III a wraz z p. prof. Iwoną Mizerską i p. prof. Romanem Mizerskim udała się na wycieczkę edukacyjną do Palmiarni w Gliwicach. Mieliśmy okazję podziwiać różnorodne rośliny oraz zwierzęta wodne i lądowe. Dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy, humory nam dopisywały i mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy.

Natalia Kuczera, kl. III a

GALERIA ZDJĘĆ

cze

III Rajd Rowerowy

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (21 czerwca 2016)
PDFDrukujEmail

Ponad 42 km przejechali uczestnicy III Rajdu Rowerowego. Tym razem "koła" zawiozły nas na Rogoźnik, gdzie nie omieszkaliśmy skorzystać z pięknej plaży i cieplutkiej wody. W drodze powrotnej mieliśmy drobny problem techniczny z pękniętą śrubą trzymającą siodełko. Na całe szczęście sympatyczny pan, który przejeżdżał obok nas na swoim wypasionym traktorze, uratował sytuację i dzięki niemu cało i zdrowo wróciliśmy do domu.

GALERIA ZDJĘĆ

lut

Wycieczka do Krakowa

Wpisany przez Super Administrator Poprawiony (08 lutego 2016)
PDFDrukujEmail

W sobotę 31 stycznia uczniowie klasy 2B i 1D udali się w towarzystwie naszych wolontariuszy Grace i Gustavo do Krakowa. Przy sprzyjającej pogodzie podziwialiśmy przepiękne zabytki Starego Miasta. Kulminacyjnym punktem zwiedzania była niezwykle interesująca wizyta w podziemiach krakowskiego Rynku.

pa
2015

VIII Rajd Szkoły

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (12 października 2015)
PDFDrukujEmail

W dniu 05.10.2015r. odbył się VIII Rajd Szkoły. W Rajdzie wzięło udział 56 uczniów. Opiekunami byli p. Regina Frelich, p. Agnieszka Pella oraz p. Michał Pella. Trasa tegorocznego rajdu wiodła z Istebnej do Wisły Jawornik.

Na zbiórce punktualnie o wyznaczonej godzinie pojawili się wszyscy uczestnicy rajdu. Autokar z wesołym Panem Edkiem zawiózł całą grupę do Istebnej.

Marsz zaczęliśmy zielonym szlakiem podążając z Istebnej przez Kiczory, gdzie zielony szlak połączył się z czerwonym i żółtym. Szlaki te poprowadziły naszą grupę bezpiecznie na Stożek Wielki. Po półgodzinnej przerwie i uzupełnieniu płynów oraz zjedzeniu zbędnego balastu ruszyliśmy dalej w kierunku schroniska na Soszowie.

Tym razem prowadził nas niebieski szlak, który to w początkowej części okazał się bardzo stromy i trudny do pokonania. Jednakże niezmordowani uczniowie IV LO pokonali  zejście bez najmniejszego problemu Uśmiech.  Po pokonaniu stromizny w dalszą drogę zabrał nas szlak czerwony i żółty, który to w okolicach Stożka Małego zmienił się tylko w czerwony, gdyż żółty postanowił skręcić w prawo i zejść do Wisły Dziechcinki.

Czerwony szlak zaprowadził nas do Schroniska na Soszowie, gdzie wszyscy odpoczęliśmy. Po prawie godzinnej przerwie ruszyliśmy w dalszą drogę tym razem szlakiem niebieskim , który to zaprowadził nas do Wisły Jawornik, gdzie czekał  już autokar z wesołym kierowcą.

Wróciliśmy wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni, gdyż jak się okazało przeszliśmy 13 km.

Na kolejny Rajd zapraszamy już na wiosnęUśmiech (być może uda się zorganizować dwudniowy z ogniskiem, pieczeniem kiełbasek i noclegiem w schronisku)

Galeria zdjęć

pa
2015

W Ustroniu stworzyliśmy „ludzką maszynę”...

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (05 października 2015)
PDFDrukujEmail

Dnia 1 października 2015 roku klasa 1A pojechała na jednodniową wycieczkę do Ustronia.
Wyjechaliśmy pociągiem z Katowic o godzinie 8:30. Na miejscu byliśmy około godziny 10:30. Z peronu  udaliśmy się prosto na kolejkę, którą wjechaliśmy na Czantorię.

Gdy już nacieszyliśmy się pięknym krajobrazem, nadszedł czas na zabawy. Podzieliliśmy się na kilkuosobowe drużyny. Naszym pierwszym zadaniem było stworzenie „ludzkiej maszyny”. Było przy tym dużo śmiechu i kreatywnego myślenia. Kolejną zabawą było napisanie w grupach piosenki o wycieczce. Wszystkie drużyny ukazały swe artystyczne uzdolnienia. Następne były  kalambury związane ze znanymi bajkami. Potem każda z grup miała napisać trzy pytania z dowolnych dziedzin, a później drużyny losowały kartkę, na której były one zapisane i odpowiadały na nie.

Po zabawach nadszedł czas na ognisko. Wszyscy upiekliśmy kiełbaski i wypiliśmy ciepłą herbatę. Postanowiliśmy skorzystać ze świetnej atrakcji jaką był letni tor saneczkowy.

Około godziny 14 zebraliśmy się i wróciliśmy kolejką do Ustronia. Następnie przeszliśmy się do centrum Ustronia, gdzie mieliśmy czas wolny. Później udaliśmy się na peron i około godziny 17 pojechaliśmy pociągiem z powrotem do Katowic. Na miejscu byliśmy o godzinie 19:35.

Bardzo podobała nam się nasza pierwsza klasowa wycieczka. Pogoda tamtego dnia naprawdę nam dopisała. Oby każdy kolejny wyjazd był tak samo udany.