Spotkajmy się w Curie

NASZ KANAŁ:

Certyfikaty

Licznik odwiedzin:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj24

wrz
2015

Wyjazd do Francji: Paryż i jego okolice 9 – 13 września 2015

Wpisany przez Beata Wróblewska Poprawiony (23 września 2015)
PDFDrukujEmail

Z Chorzowa wyruszyliśmy w godzinach porannych, a w Paryżu zameldowaliśmy się  następnego dnia przed 9 rano. Zwiedzanie Paryża zaczęliśmy od słynnej katedry Notre-Dame znajdującej się na wyspie la Cité. Następnie udaliśmy się do Sainte Chapelle. Później nasza grupa powędrowała pod Pałac Sprawiedliwości, który był niegdyś siedzibą rodziny królewskiej, a obecnie pełni funkcje sądownicze. Później przeszliśmy do Panteonu, po drodze oglądając najstarszy zegar we Francji, na którym za sprawą Henryka Walezego znalazło się godło polsko-litewskie. W Panteonie zobaczyliśmy grób Marii Skłodowskiej-Curie i jej męża Piotra. Zwiedzając Panteon widzieliśmy miedzy innymi grób Woltera i Emila Zoli. Po Panteonie nadszedł czas na pałac Inwalidów i grób Napoleona. Kolejnym punktem naszego programu była dzielnica łacińska, w której zobaczyliśmy Pałac i ogrody Luksemburskie oraz Sorbonę, tam też mieliśmy czas na posiłek. Kolejną atrakcją było wejście na 2 piętro wieży Eiffla. Po upamiętnieniu pobytu na wieży zdjęciami, nadszedł czas na rejs statkiem po Sekwanie. Rejs trwał około godziny i w tym czasie mogliśmy podziwiać fasady zwiedzonych tego dnia zabytków. Po rejsie udaliśmy się na obiadokolację,  a następnie do hotelu.

GALERIA ZDJĘĆ

Kolejny dzień zaczęliśmy od francuskiego śniadania. Do centrum Paryża wyruszyliśmy o godzinie 8:30. Pierwszą atrakcją tego dnia był Luwr, w którym zobaczyliśmy dzieło Leonarda da Vinci - Mona Lisę oraz podziwialiśmy apartamenty Napoleona. Później przyszedł czas na spacer przez ogrody Tuileries, którymi przeszliśmy kierując się do muzeum perfum Fragonard. Po wizycie w muzeum przejechaliśmy metrem aż do stacji Blanche, gdzie zobaczyliśmy słynny kabaret Moulin Rouge i skierowaliśmy się na wzgórze Montmartre, na którym podziwialiśmy bazylikę Sacré Coeur i panoramę Paryża. Na wzgórzu znajduje się również plac du Tertre, który jest siedzibą paryskich artystów. Po małych zakupach
w pobliżu bazyliki, pojechaliśmy metrem na obiadokolację. Po posiłku zobaczyliśmy z bliska Łuk Triumfalny, a niektórzy z nas weszli na niego, by podziwiać widoki.  Później mieliśmy okazję zobaczyć z bliska nocne iluminacje wieży Eiffla. Po pokazie udaliśmy się na wieżowiec Montparnasse, by zobaczyć nocną panoramę Paryża z 59 piętra i przejechać się najszybszą windą w Europie. Następnie udaliśmy się do hotelu.

Zwieńczeniem naszego intensywnego pobytu w  Paryżu była całodniowa zabawa w podparyskim parku Disneyland, skąd późnym wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski.