Witaj na stronie IV LO w Chorzowie!

Mistrzostwa Chorzowa w piłce ręcznej

PDFDrukujEmail

We wtorek 22 października 2019 reprezentacja naszej szkoły w składzie: Katarzyna Nawrocka, Julia Chlibkiewicz, Patrycja Kałwa, Paulina Pietrzyńska, Paulina Rendchen, Oliwia Handzlik, Emilia Mońka, Wiktoria Gawenda, Patrycja Malona, Justyna Nowak, Aleksandra Sobek, Maja Szymańska, Wiktoria Kubas wywalczyła w piłce ręcznej III miejsce wśród szkół średnich Chorzowa.

Serdecznie gratulujemy!

Pożegnanie

PDFDrukujEmail

W czwartek  17 października 2019 roku zmarła Pani Profesor Jadwiga Fabiś. Urodziła się 30 września 1945 roku w Chorzowie. W 1963 roku ukończyła Liceum Pedagogiczne i zdała egzamin dojrzałości. Po maturze kontynuowała edukację w Studium Nauczycielskim, zdobywając kwalifikacje do prowadzenia zajęć z biologii i wychowania fizycznego w szkołach podstawowych. Już jako czynny nauczyciel ukończyła studia wyższe z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Pracę rozpoczęła w szkole podstawowej nr 32 w Chorzowie Batorym, kontynuowała ją w Szkole Podstawowej nr 28 w Chorzowie Starym, gdzie pełniła funkcję zastępcy dyrektora. W latach 1971-1975 była dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 11. Od 1975 roku przez 20 lat pracowała w Szkole Podstawowej nr 27. W kwietniu 1995 została nauczycielem bibliotekarzem w naszym liceum. Oprócz starań o powiększenie księgozbioru oraz popularyzację czytelnictwa przez 11 lat aktywnie włączała się w realizację wielu szkolnych imprez i przedsięwzięć. Jej doświadczenie pedagogiczne, którym chętnie się dzieliła, oraz osobowość pozwoliły wykreować w bibliotece szkolnej przestrzeń przyjazną uczniom, w której mogli znaleźć pomoc, wsparcie i życzliwe zainteresowanie.

Za ofiarną pracę pedagogiczną, nauczycielską oraz administracyjną Pani Profesor Jadwiga Fabiś została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi, Złotą Odznaką ZNP, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Nagrodą Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej.

Pani Profesor Jadwiga Fabiś pozostanie w pamięci wielu roczników absolwentów oraz nauczycieli naszego liceum. W imieniu społeczności Curie jej synom wraz z rodzinami oraz przyjaciołom i znajomym składamy wyrazy współczucia.

Ceremonia pogrzebowa odbędzie się w sobotę 19 października o godz. 12.00 w kościele p.w. św. Jadwigi  Śląskiej w Chorzowie.

Wycieczka narciarsko-snowboardowa

PDFDrukujEmail

Wszystkich chętnych zapraszamy na obóz narciarsko - snowboardowy w Austrii.

Szczegółowych informacji udziela p. Michał Pella

XV Rajd Curie

PDFDrukujEmail

XV Rajd "CURIE" za nami. W tym roku szlaki zawiodły nas aż na Skrzyczne 1257 m n.p.m. Weseli i pełni sił wyruszyliśmy autokarem do Szczyrku, gdzie pod bacznym okiem opiekunów p. Agnieszki Pelli, p. Agnieszki Burdzik oraz p. Michała Pelli ruszyliśmy żółtym szlakiem w kierunku Małego Skrzycznego 1211 m n.p.m. Nie było łatwo, ale daliśmy radę. Później już grzbietem przeszliśmy na Skrzyczne, gdzie mogliśmy odpocząć, czymś się posilić oraz napawać się wspaniałymi widokami. Po godzinnej przerwie rozpoczęliśmy zejście. Tym razem trasa wiodła zielonym szlakiem, który zaprowadził nas do centrum Szczyrku. Tam mogliśmy napić się kawy lub herbaty, albo zjeść małe co nieco w miejscowych kawiarniach lub restauracjach. Zdjęcia, które zamieszczamy to kolejny dowód na to, że na XV Rajdzie Curie było super!!!
Serdecznie zapraszamy na kolejny rajd, który odbędzie się na wiosnę... Może tym razem z ogniskiem i pieczeniem kiełbasek.

PS.
Obiecujemy, że trasa będzie łatwiejsza :)

Olga Tokarczuk laureatką literackiej Nagrody Nobla

PDFDrukujEmail

Literacką Nagrodą Nobla za 2018 rok została uhonorowana Olga Tokarczuk, natomiast za rok 2019 tę prestiżową nagrodę otrzymał austriacki pisarz Peter Handke.

Szwedzka Akademia podała, że Olga Tokarczuk otrzymała nagrodę "za wyobraźnię narracyjną, która z encyklopedyczną pasją prezentuje przekraczanie granic jako formę życia", zaś Peter Handke za „pracę, która z lingwistycznym geniuszem eksploruje peryferie i specyfikę ludzkiego doświadczenia".

W naszej bibliotece można wypożyczyć takie książki naszej noblistki:

Pola Nadziei

PDFDrukujEmail

05 i 06  października 2019 r.  w ramach akcji POLA NADZIEI uczniowie IV LO im. M. Skłodowskiej – Curie wzięli udział w kweście na rzecz chorzowskiego hospicjum. Wolontariusze, wśród których byli następujący uczniowie:

Klaudia Walerus, kl. IIa

Dominika Susek, kl. IIIa

Aleksander Mazurek, kl. IIId

zebrali łącznie 1690 zł.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy i dziękujemy za empatię oraz chęć niesienia pomocy.

Projekt Erasmus+

PDFDrukujEmail

W związku z realizacją projektu Erasmus+ „Podstawy autonomii uczniów w myśleniu i działaniu” ogłaszamy rekrutację uczniów na wyjazd do Turcji. Wyłonimy 6 uczniów, którzy będą reprezentować nasze Liceum w międzynarodowym gronie. Aby wziąć udział w procesie rekrutacyjnym należy wypełnić kartę zgłoszenia ucznia oraz wypełnić formularz rekrutacyjny w języku angielskim. Wymagana swobodna znajomość języka angielskiego. Wizyta w szkole partnerskiej w Turcji jest planowana w terminie od 8 do 14 grudnia br. Serdecznie zapraszamy do udziału. Po wszelkie dodatkowe informacje, karty zgłoszenia, możecie się zwracać do szkolnego koordynatora projektu – do pani prof. Aleksandry Rabsztyn – nauczyciela języka hiszpańskiego (sala 39).